Lekcja otwarta z języka polskiego z uwzględnieniem ucznia z doświadczeniem migracji
Celem lekcji otwartej jest współpraca pomiędzy nauczycielami, co sprzyja wymianie osobistych doświadczeń i pozwala wzbogacić warsztat metodyczny każdego z nas. W ten sposób można uzyskać wymierne korzyści w postaci na przykład nowych pomysłów na prowadzenie zajęć. W ramach dzielenia się wiedzą i doświadczeniami z innymi nauczycielami w dniu 7 czerwca 2024r w klasie 6b została przeprowadzona lekcja otwarta z języka polskiego, na której pani Ewa Puciłowska przedstawiła wiedzę ( zdobytą na kursie we Florencji w ramach mobilności Erasmus+ ) w zakresie skutecznego nauczania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z uwzględnieniem UDM. Na zajęciach wykorzystano różne metody i techniki nauczania, takie jak: ćwiczenie dramowe, pogadanka heurystyczna i burza mózgów. Tematem zajęć była analiza fragmentu tekstu literackiego „Magiczne drzewo. Czerwone krzesło” Andrzeja Maleszki.
Uczniowie kl. 6b rozwijali kompetencje leksykalne oraz utrwalali poprawną pisownię nazw mieszkańców miast i krajów. Uczniowie cudzoziemscy, natomiast, rozwijali sprawność poprawnego mówienia, czytania, pisania. Otrzymali ponadto dodatkowy instruktaż do poprawnego wykonania kart pracy.
Zwieńczeniem zajęć była aktywizująca gra edukacyjna przeprowadzona na korytarzu szkolnym. W trakcie ewaluacji uczniowie zgodnie przyznali,że tego rodzaju zajęcia były niezwykle ciekawe. Nauczyciele zaś wyrazili swoją opinię o formach i metodach pracy oraz ciekawym pomyśle na lekcję. Faktem jest, że wymiana doświadczeń wśród nauczycieli jest wskazana i owocuje doskonaleniem warsztatu pracy.
Ewa Puciłowska