Mobilność kadry edukacyjnej.
W dniach 30 października do 4 listopada dwóch nauczycieli miało przyjemność uczestniczyć w pięciodniowym szkoleniu w Grecji w ramach programu Erasmus+. Spotkanie, które miało miejsce zarówno w Salonikach, jak i Igoumenitsie, skupiało się na praktycznym podejściu do edukacji włączającej, ze szczególnym uwzględnieniem skutecznych strategii pracy z uczniami z trudnościami w nauce.
Szkolenie to nie tylko dostarczyło uczestnikom wiedzy teoretycznej, ale przede wszystkim stawiało na praktyczne umiejętności i bezpośredni kontakt z problematyką edukacyjną. Celem programu było rozwijanie umiejętności nauczycieli w obszarze inkluzji, aby lepiej sprostać wyzwaniom związanym z nauczaniem uczniów z różnymi trudnościami.
W ciągu pięciu dni uczestnicy mieli okazję poznać nowoczesne metody nauczania i techniki, które skupiały się na dostosowywaniu procesu edukacyjnego do indywidualnych potrzeb każdego ucznia. Oprócz tego, intensywne warsztaty pomagały nauczycielom doskonalić umiejętności językowe, co jest szczególnie istotne w kontekście współpracy międzynarodowej.
Jednym z głównych atutów szkolenia było zastosowanie praktycznych scenariuszy edukacyjnych, które pozwoliły nauczycielom w realistyczny sposób zidentyfikować i rozwiązywać problemy związane z edukacją włączającą. Dzięki temu doświadczeniu nauczyciele zyskali nowe perspektywy i narzędzia, które mogą z powodzeniem zastosować w swojej codziennej pracy.
Dodatkowym atutem szkolenia było miejsce jego przeprowadzenia. Saloniki i Igoumenitsa to nie tylko malownicze miejsca, ale również otoczone bogatą historią i kulturą. To doskonała okazja dla uczestników do poszerzenia swojej wiedzy nie tylko z zakresu edukacji, ale także odkrywania nowych horyzontów kulturowych.
W rezultacie uczestnicy tego szkolenia wrócili do swoich miejsc pracy z nową energią, bogatsi o nowe umiejętności i gotowi do skuteczniejszego radzenia sobie z codziennymi wyzwaniami. Erasmus+ ponownie potwierdza swoją rolę w tworzeniu inspirujących przestrzeni edukacyjnych, umożliwiając nauczycielom rozwijanie się zawodowo i przyczynianie się do lepszej jakości edukacji.
Agnieszka Sawoń, Izabela Monieta